Naar zweden

1 juni 2014 - Dorotea, Zweden

Hoi  Hoi,

Zaterdagmorgen 31 mei om half 9 uit Gouda vertrokken richting Kiel. Was mooi weer en rustig op de weg.

Om half 5 waren we in Kiel dus op tijd. Rond 5 uur gingen we op de boot en dan maar wachten op het vertrek naar Gotenborg. Was heerlijk weer en rustig water en gezellig op de dekken. Met muziek en entertainment. Heerlijk geslapen. s` Morgens om 7 uur ontbijten. Lekker veel, want we hebben een hele dagreis voor ons. Rond 4 uur waren we in Stollet waar we hartelijk werden ontvangen. Waren daar vorig jaar ook geweest. Nadat we de caravan op zijn plek hadden gezet hebben we koffie gedronken met de eigenaars van de camping en hebben herinneringen opgehaald van vorig jaar. Gegeten en op tijd naar bed, want morgen hebben we een reisdag voor de boeg van ongeveer 10 uur. Om half 9 vertrokken we richting Dorotea. Het begin ging vrij goed maar later kregen we toch wat problemen. Er was en waren heel wat stukken weg opgebroken en waren ze aan bezig. De wegen waren slecht begaanbaar met veel stenen en gruis. Op een gegeven moment liep de linker voorband aan . Dus wij op een parkeerplaats wiel er af en de steentjes tussen de remschijf vandaan halen en het wiel er weer op. Telkens hoorde je met rijden steentjes in de wielkasten weg schieten maar we zijn heel in Dorotea aangekomen rond 10 uur s` avonds waar Ans en Michel ons al op zaten te wachten met heerlijk bakje Hollandse koffie. Helemaal op en bekaf na een heerlijke douche ons bedje op gezocht. Het was de afgelopen dagen rond de 27 graden dus heerlijk . Om 7 uur waren we op redelijk geslapen moesten er wel aan wennen dat het niet donker werd. Lekker rustig aangedaan, caravan schoongemaakt zat aan de voorkant allemaal teer op. Alles op zijn plaats gezet in de caravan zover dat mogelijk was. Boodschappen gedaan en in de zon gezeten het was wederom weer 26 graden. s` Middags kwam er ineens een helicopter aan vliegen vlak langs de camping hij bleef daar ook hangen. Er hing ook iets onder dus wij Ans en ik op onderzoek uit met camera. Wat bleek nou hij kwam bomen snoeien die langs de elektriciteit draden stonden was mooi om te zien maar wel veel herrie. Alain en Michel waren weg naar de reparateur voor onderdelen. Ze hadden er wel de p` in hoor, want die helicopter was al een eindje weg dus ze hadden het mooiste gemist.

s `Avonds in de avondzon gingen we steengrillen Na een lekker bakkie koffie naar ons mandje. We werden wakker met wat regen maar in de middag trok het op en zijn we naar de Polar fabriek geweest. We mochten er alleen niet naar binnen omdat ze bezig waren met de modellen van 2015,dus geheim. . Ans en ik kregen ook nog een polarparaplu. Daarna zijn we naar Kenneth geweest dat is een man die dieren maakt uit boomstammen met een kettingzaag. Hij vond het leuk dat hij ons weer zag en zijn weer zijn tuin doorgelopen. Een wandeling van bijna 1 km. Genoten hebben we. Nu gaan we koffiedrinken bij Ans en Michel en wederom op tijd naar bed, want we gaan morgenochtend om half 9 weg naar een soort wildpark  met dieren die hier in de omgeving leven  zo`n 140 km hier vandaan. Maar dat lezen jullie de volgende keer. Groetjes van ons.